Powered By Blogger

maandag 28 oktober 2013

In memoriam: Myra

Op dinsdag 22 oktober is onverwachts een zeer geliefde roedelgenoot overleden. Myra, een Viszla-teefje, geboren in Hongarije, was de week daarvoor niet geheel fit. Voor haar baasje een signaal om haar door de dierenarts te laten onderzoeken. Op de röntgenfoto was een abnormale hartvergroting te zien waardoor met spoed een bezoek aan de dierengeneeskunde in Utrecht werd geadviseerd. Dat gebeurde en daar bleek na nader onderzoek dat de kwaal zeer ernstig was en bij honden niet bekend. Tijdens het onderzoek bleek maar weer hoe lief ze dit alles liet gebeuren. Ik herinner me nog hoe broos ze me aankeek bij het afscheid.
Na een zeer onrustige nacht op het IC was ze zo ziek geworden dat werd ingeschat dat ze de geplande zware operatie nauwelijks aan zou kunnen en als ze dat nog zou overleven wachtte haar nog een lange herstelperiode met daarna een lage kwaliteit van leven. Haar baasje heeft toen besloten in kleine kring haar te laten inslapen. Myra is zes jaar geworden.
De roedel mist haar, ook omdat ze bij het jagen haar moed en doorzettingsvermogen toonde, waardoor de roedel altijd blindelings op haar konden vertrouwen. Als enigste teef stond ze altijd haar 'mannetje'. Ik merk nu dat ik haar tijdens de wandelingen mis. Voorheen, als ze uit de struiken kwam, keek ze ons aan met een blik van: "O, we zijn nog bij elkaar!"
Ik wens Nelleke en Derit veel sterke toe.
   Myra



Geen opmerkingen:

Een reactie posten