Powered By Blogger

woensdag 30 oktober 2013

Floris versus...........?

Opeens stond Floris voor...maar op wat??? Twee donkeren dingen kwamen omhoog uit het gras en langzaam bewogen deze dreigend naar de kop van Floris. Ik moest snel ingrijpen want wie was in gevaar? Floris óf dat ding in het gras? Ik stond boven op de stadswal en Floris beneden in het talud langs de plas bij de oude watertoren. Met spoed haastte ik me naar beneden en gaf intussen wat commando's richting Floris zodat hij van de onheilsplek wegging. Gelukkig had hij dat snel door en het directe gevaar was even geweken. Toen ik op de gevreesde plek aankwam, kwamen Floris en Django weer nieuwsgierig en gevaarlijk dichtbij. Nu pas kon ik zien wat het was. Dit had ik geheel niet verwacht, althans niet op deze plek en op dit moment. Het was een rivierkrab en niet zo'n kleintje ook. Dit was voor mij ook een nieuwe ervaring. Door de drukte om hem heen begon de krab te lopen en deed dat in zijwaartse richting. Ik besloot hem weer naar het water te brengen en wel naar de Waal omdat ik vermoedde dat hij al van plan was deze 40 meter zelfstandig te overbruggen. Omdat ik hem niet durfde aan te raken probeerde ik hem in mijn hoed te vangen. Dit lukte, zodat ik hem kon helpen in de rivier te komen. Al deze activiteiten trokken weer kijkers op de stadswal waaronder fotograaf Adri Kraak. Bedankt Adri dat je je foto's wilde delen.
 In de Waal of in de pan?
 In de Waal dus! Je bent tenslotte en Rivierkrab!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten