Powered By Blogger

vrijdag 5 september 2014

Floris in de Lappenmand

Op dit moment 5/9/14 ligt Floris in zijn mand en komt bij van de narcose na een voetoperatie.

Begin deze week is Floris gewond geraakt aan zijn voet. Vanuit het niets. Hij ging in het park zoals gewoonlijk achter de konijnen aan en kwam hinkend uit de bosjes.

Ik heb het wat dagen aangekeken omdat ik er vanuit ging dat het een zwelling was van zijn wijsvinger aan zijn linkervoet. Donderdag heb ik een foto laten maken omdat er geen verbetering optrad en hij flink wat pijn had. Op de foto was te zien dat er een kootje was verbrijzeld incl. een stukje van een gewricht (van zijn binnenste teen) De orthopeed heeft de foto bekeken en gaf twee opties aan. Optie 1: teen eraf (herstel periode 10 dagen) en hij zou weer prima kunnen lopen. Optie 2: de stukjes bot weer bij elkaar houden met metaaldraad en een spalk met gips aanbrengen. Herstel periode 6 weken en dan weer 6 weken revalideren. Ik heb gekozen voor optie 2. Vanmiddag is hij geopereerd en de orthopeed gaf tijdens de operatie aan dat optie 2 niet uitvoerbaar was omdat de beschadiging groter was dan gedacht. Toen kwam optie 3 naar voren nl: de botjes eruit en de vinger eraan laten. Voor het lopen telt de vinger dan niet echt mee. Daar heb ik voor gekozen en zojuist is hij weer opgehaald bij de dierenarts. Hij is nog wat duf van de narcose. Maandagmiddag ga ik weer langs voor nieuw verband. Ja, het was gisteren en vandaag behoorlijk turbulent. Voorlopig moet ik het met Floris rustig aan doen bij het uitlaten.

7/9/2014
Deze dag werd Floris alweer tierig en laat hij merken hoe sterk hij is. Morgen ga ik langs bij de dierenarts om het verband te vernieuwen. In zijn hele ziekteproces is hij zich steeds zeer voorbeeldig gedragen ondanks alle pijn die hij had. Ik merk dat hij dan grenzeloze vertrouwen in mij heeft. Vanavond geef ik deze lieverd nog een Reiki-behandeling.

9/9/2914
Gisteren is er nieuw verband opgedaan door de dierenarts. De teen zag er niet opgezwollen uit dus dat is een goed teken. Floris wordt weer erg speels op snel opgewonden. Vanmiddag zijn de kleinkinderen bij ons en hij laat wel zien dat hij overal voor 'in' is. Het nieuwe verband wordt donderdag voor de laatste keer ververst. Hopelijk blijft het tot dan nog zitten want ik zie nu al dat het een stukje is verschoven.
Het lijkt daarom of zijn linkerpoot iets langer is!

 Jullie horen nog van ons! Wordt vervolgd...

11/9/2014
Vandaag mocht het verband er al af. De wond ziet er goed uit. Nu is het opletten dat hij niet obsessief aan de wond gaat likken. Mocht hij dat wel doen dan kan nog altijd een sok worden aangebracht. Voor de nacht lijkt het me goed de (lampen)kap te gebruiken. Na het weekend mag hij weer 'los'. Volgende week gaan de hechtingen eruit. Al met al gaat het herstelproces erg snel. Ik ben erg trots op Floris vanwege zijn lief gedrag bij de dierenarts en thuis. Hij lied steeds met veel vertrouwen aan hem komen al had hij pijn.
Ook mijn hulde aan Dierenartsenpraktijk Zaltbommel, m.n. Irene van Dijl en Wilko Kampschoer.

Wat was er ook alweer aan de 'poot'? Op de foto's zie je dat heel duidelijk. Een poot heel normaal (rechts) en de linkerpoot met een verbrijzeld botje.


























Rechterpoot (normaal)                                  De geheel rechterteen is gebroken



Een scheur gaat door een gewrichtje heen

 Zo ziet het er nu uit.
 Nog een weekje, dan kunnen de hechtingen eruit
En de groeten van Floris. Bedankt voor alle steun en lieve berichten. Het deed ons goed.













































Geen opmerkingen:

Een reactie posten