Powered By Blogger

maandag 2 september 2013

Training Floris weer volop begonnen

Ja, na zo'n warme vakantie is het weer trainen geblazen. Tijdens de ochtendwandeling wordt een 'achtje' gelopen met daaraan gekoppeld het 'vooruit' sturen. Vaak dat we ook nog het 'afleggen' doen.
Maar maakt Floris het waar op het examen zelf?

KNJV Haaften (Crobsewaard)
Opgetogen gingen we 17 augustus naar Haaften voor het KNJV-examen. Al snel bleek dat een B-diploma niet haalbaar was en richtte ik onze pijlen op een C-diploma. Aiii, op het 'kort apport' gooit Floris het konijn op zo'n 2 meter voor me neer. Voor de keurmeester was dit genoeg om ons een onvoldoende te geven. Einde C. We hebben daarna fluitend de andere proeven afgewerkt. Het waterwerk was steeds voldoende en zelf het markeren zag er niet slecht uit, ook al sprong hij onhoudbaar in. Afstoppen had geen zin want hij had alleen oog voor het apport.

Voor we het examen ingaan even alle Grote Münsterlanders op de foto

Van de ene naar de andere proef

KNJV Afferden/Deest
Op zondag 8 september stonden we op bekend terrein omdat ik hier wekelijks heb getraind met Floris vanaf maart. Hij deed het prima maar ging af op 'vooruit sturen en komen op bevel'. Met name het terug komen op bevel ging de mist in. Vlakbij was een stalletje opgezet met lokkers. Aan deze lokkers zaten echte vleugels en ja... die lucht kreeg hij in zijn neus. Dus hing hij binnen de kortste keren aan zo'n vleugel te trekken en had geen oren meer naar mijn bevel. Je verzint het niet om op deze plaats zo'n stalletje te plaatsen. Pas laat op de dag mocht hij na heel wachten het onderdeel 'over in diep water'. Net daarvoor had ik hem wakker moeten maken en eigenlijk was zijn energie al op. Volgend jaar is hij er wel klaar voor.
Model apport van Floris tijdens onze ochtendtraining

Inmiddels train ik bij Jules van Hasselt op de dinsdagmorgen. Jules is zo'n trainer die zeer nuttige feedback en vertrouwen geeft. Het is een fijn clubje en ik leer daar veel. Floris is nog echt een speelse jonge hond en laat zich ook van zijn goede kant zien. Voor mij is het echt genieten.

Met passie het apport gaan halen
 
Hier ben ik weer...
 
Nu snel naar de baas...

Wat is de baas daar weer blij mee!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten