Powered By Blogger

zondag 27 december 2015

Op de valreep van 2015 toch nog een succesje van onze Floris

Hoewel shows niet mijn ding is wilde ik wel het CV van Floris wat oppoetsen. Hij had al een U gehaald en een paar ZG op Clubmatches en nu wilde ik een keer naar een echte show om te kijken wat een keurmeester van zijn exterieur vindt. Voor dit doel had ik ingeschreven op de Kerstshow in Cuijk (18 december) waar de kynologenclub van Nijmegen en omstreken hun jaarlijkse Kerstshow houden. We hadden mevr. G. Halff- van Boven (NL) die Floris ging beoordelen. In de ring deed hij het prima. Hij liep mooi en was erg vriendelijk. Er waren nog 3 Grote Münsterlanders en twee honden en in totaal 2 reuen en 2 teven. De andere reu Aiko vom Tieben See had hoge ogen gegooid op de Winner van dit jaar. De teven waren dochters van Kalle (een succesvolle broer van Django) Daar ik geen hoge verwachtingen had t.a.v. het resultaat konden we erg relax zijn. Als eerste, zoals gebruikelijk, waren de reuen aan de beurt. Floris kreeg een Uitmuntend en Aiko een Zeer Goed. Nu moet ik eerlijkheidshalve vermelden dat Aiko pas 1,5 jaar is en nog moet uitgroeien. Nu moeste de teven in de ring en ik bleef in de buurt om het tegen de beste teef op te nemen. Zover kwam het niet omdat beide teven een Zeer Goed kregen waardoor Floris automatisch winnaar was geworden.
Nu moesten we nog alle raswedstrijden afwachten en ons klaarmaken voor de erering voor rasgroep 7 oftewel de jachthonden. Floris werd niet uitgekozen om door te gaan en daar had ik alle vrede mee (gezien ook de prachtige honden die daarmee deden)
Nog even een foto laten maken en dan weer snel en voldaan naar huis!

 Staat Floris er mooi op?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten