Powered By Blogger

zondag 19 april 2015

Trainen is weer in volle gang

Tijdens de winterperiode heb ik de training op een laag pitje gezet. Dat betekent dat we regelmatig een oefening doen tijdens de normale wandeling. Meestal beperk ik het met paar lichte oefeningen waarbij het plezier voorop staat.
In april heeft Django zijn eerste jachtwedstijd gehad en dat viel qua puntentotaal wat tegen. Hij kreeg op twee proeven een vos die hij niet wilde pakken. In totaal hadden we twee apporten gemist. Wel even balen omdat hij op de training bij Piet van Iperen wel de vos pakte (wel met tegenzin)

Dit jaar ga ik me meer richten op de ontwikkeling van Floris. We trainen nu gedrieën weer in een groepje bij Jules van Harssel op de maandagavond en dan krijgen we ook oefeningen op MAP A-niveau. Vorige week liet Floris zien dat hij dat aankan. Maar goed, eerst dit jaar nog een KNJV diploma halen en we kijken gewoon hoever hij komt. Het liefst loop ik natuurlijk MAPPEN. Floris is 2,5 jaar dus is nu de tijd om voor de MAPPEN te kwalificeren.

Inmiddels heb ik weer geïnvesteerd in dummy's en kunnen we mooie proefjes doen onderweg.

Django en Floris tonen met trots hun nieuwe dummy's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten