Powered By Blogger

maandag 3 november 2014

In Rha kraaide de victorie!

Uitgerekend in Rha haalde ik met Django onze eerste MAP A. De MAP in Rha was dit keer georganiseerd door de Nederlandse Grote Münsterlander Vereniging. Voor mij was er dus alles aan gelegen om hier een diploma weg te halen. Dit jaar had ik me voor vijf MAP's ingeschreven. De MAP in Kerkwijk had ik moeten afzeggen omdat Floris die dag geopereerd werd. De MAP in Almkerk werd een flop omdat Django niet fit was. Hij had een oorontsteking en had een ontstoken wond op zijn rug. De MAP in Heerle heeft hij op een haar na gemist. Op de A2-proef stond hij met zijn fazant-apport achter een hek, had nog flink tijd over, maar kon de doorgang van het hek niet vinden en ging de verkeerde kant op. De MAP in Haaften miste hij ook op een haar na op de A2-proef. De eend was al binnen. Hij kreeg geen verwaaiing van de kraai en toen werd het morsen met de tijd.
Maar in Rha ging alles goed en de A2-proef was ook de laatste proef, was niet gemakkelijk maar hij was gemotiveerd en bracht alles op tijd binnen. Ik had besloten om deze dag scherp voor te jagen zodat tijd geen belemmering zou worden. Maar ja, extra commando's kost weer punten. Dus onder de streep werd het een lage MAP A. Toch hield ik er een goed gevoel aan over omdat hij mooi had gewerkt. Jammer dat het m'n laatste MAP was van dit jaar. Voorlopig blijven we lekker trainen.

 Kijken waar mijn baas is..


Zocht je toevallig deze eend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten